۷ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۱۳

بت‌شكنی خمينی!

بت‌شكنی خمينی!

امام نجف و كربلا امام انقلاب و عاشورا امام بچه های جبهه ها امام فقرا و مستضعفین را دیگر نه در سایت جماران می شود زیارت كرد نه در مرقد باشكوهی كه جسم امام در آن حبس شده است.

مجله مهر - محمدامین توکلی زاده: این روزها ترس و واهمه متولیان ساخت حرم امام برای پرده برداری از ساخت و ساز بیست و چند ساله شان كاملا مشهود است.

مرتب جلسه می گذارند و گروه های كوچك و بزرگ را برای توجیه عملشان به مرقد می برند و آهسته آهسته پرده از چهره یك شاهكار معماری قرن بیست و یكمی بر می دارند.

جالب است برای توجیه می گویند نگاه ما پانصد سال آینده را هدف گرفته و شاید پانصد سال زمان نیاز باشد تا این مشكل بر طرف شود.

دیگر از مرقد صمیمی كه با عشق مردم آجر آجرش بنا نهاده شده بود خبری نیست. آن روزها مهندس و عمله و بنا و نجار و آهنگر با اشك و جان و دل برای امام خود مرقد ساختند اما آن را خراب كردند تا سازه ای مدرن و محكم با دید پانصد ساله برای امام ما بسازند...

مرقد امام

و جالب تر از معماری در مورد آیین زیارت ایشان از یك سو قیاس با معصوم در لایه های پنهان استنتاج می شود و از سوی دیگر می گویند اینجا با هر حجابی می شود به زیارت آمد چرا كه امام در زمان حیاتشان مانعی برای این موضوع قایل نبودند و ما نمی توانیم پس از فوت ایشان خلاف این رویه را اعمال كنیم یعنی خدایی نكرده به زودی مرقد امام شبیه خیابان های بالا شهر خواهد شد...

موضوع مهم این نگاه ساختن امامی جدید در فقاهت، سیاست و فرهنگ و در همه ابعاد است كه با امام ما كاملا در تضاد است؛ از خاطرات آقای هاشمی تا رفتار حجت الاسلام سیدحسن خمینی و معماری مرقد امام یك هارمونی مشاهده می شود كه گویی می خواهد یك امام‌سازی واقع شود و ناخواسته به محبوبیت امام خاتمه دهد.

امام نجف و كربلا امام انقلاب و عاشورا امام بچه های جبهه ها امام فقرا و مستضعفین را دیگر نه در سایت جماران می شود زیارت كرد نه در مرقد باشكوهی كه جسم امام در آن حبس شده است.

از امروز من برای فرزندانم امام را باید خودم تعریف كنم و الا با این مرقد آنها امام را نخواهند شناخت. من باید به فرزندم عكس شهیدی را نشان بدهم كه پس از شهادت هم دستش به نشان ارادت بر روی تمثال نورانی امام خوبی هاست.

مرقد امام

من باید عكس لبخند امام را در سیاه چادرهای عشایر فقیر و فراموش شده به فرزندم نشان بدهم.

باید امام را از قاب مجاهدان شهید لبنانی از چشم نافذ سیاه پوستان آفریقایی و مسلمان شده های به دست امام در اروپا و آمریكا برای فرزندم تعریف كنم. باید تا پانصد سال آینده به فرزندانمان كمك كنیم امام شناسی را بدون مرقد امام انجام دهند تا امام واقعی میان این «قصر باشكوه» از یاد نرود.

بت تجمل گرایی را كه امام شكستند به نام مرقد امام، عده ای مجددا بنا كردند اما امام بت شكن در قلب ما زنده است.

امام فقرا امام شهدا امام مردم زنده است او در قلب ما حك شده است با همان نگاه صمیمی و دوست داشتنی با همان هیبت و ابهت اما سادگی برایمان دست تكان می دهد و ما هم باز فریاد می زنیم:

روح منی خمینی بت شكنی خمینی

کد خبر 2762497

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سيدحسن ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
      0 0
      اصلا تابلو نبود كه اين نوشته سياسيه - آفرين انتشارم كه نميدي
    • بیژن ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
      0 0
      سلام. خداخیرتون بده،حرف دل ما رو زدید.
    • علیرضا ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
      0 0
      خمینی تا ابد خمینی است ودردل احرارعالم جادارد با این سیاه بازیها جلوی نورآفتاب رانمیتوان گرفت
    • محمد ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
      0 0
      السلام علیک یاروح الله
    • میثم گلشنی ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
      0 0
      با عرض سلام وخسته نباشید. متاسفانه نویسنده محترم این مقاله دید شخصی سیاسی خودشان را از زبان مردم مطرح کردند. گویی حضرت امام (ره) را فقط ایشان درک کردند. به نظرم تا جایی که نویسنده به نقد نوع ساخت و ساز حرم می پردازد ایرادی وارد نیست ولی در مقاطعی که امام همه مردم تبدیل به "امام ما" می شود و از مجموعه ای از رفتارها از بعضی اشخاص ظن امام سازی برداشت می شود دیگر مقاله آلوده به غرض ورزی و سیاسی کاری شده است.
    • محمد ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
      0 0
      انشا الله که این بنای وابسته به دلها از دلها جدا نگردد. متولیان بناهای مذهبی همواره باید با شفافیت منابع درامدی و خرجهای خود را منتشر نمایند. تا افراد دچار تشکیک و شبهه ذهنی نگردند. چندی است که در بسیاری از معماریهای دولتی و فرهنگی آثاری از رگه های غربی دیده می شود که اساتید هنر باید مقداری به هویت فرهنگی ملی بیشتر توجه دهند.
    • مجید ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
      0 0
      سلام محبوبیت امام بخاطر عمق اندیشه و اعتقاد راستین به آنها و تجلی ان در اعمال و افکار ایشان حاصل شده است. این محبوبیت بر اثر دشمنی ها و جوسازی ها و دروغ پردازی ها در طول حیات ایشان از بین نرفت و مسلما امروز نیز به ان خدشه ایی وارد نمی گردد.حتی اگر از روی نا اگاهی و کج فهمی و در اشکال مختلف صورت پذیرد. گرچه بهتر ان بود سادگی ایشان در زمان حیاتش را پاس می داشتیم. این عمل گرچه به محبوبیت ایشان اسیبی نخواهد رساند اما شاید در اینده سر چشمه بعضی از اختلافات گردد.
    • محمد ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
      0 0
      ایکاش سادگی را رعایت می کردند
    • باقزی ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
      0 0
      اقتصادمقاومتی ما کجای این کاخ قرار دارد . امام تا اونجایی که یادمه ( من الان 54 سالمه ) در یک خانه خشتی اینانقلاب را هدایت کردند . کدام شیر ناپاک خورده ای داره بین مردم و امام فاصله میاندازه
    • عليرضا ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
      0 0
      خدا لعنت كند كساني را كه تابوي اشرافي كرى و تجمل برستي و تكاثر را بعد از انقلاب شكستند كساني كه فكر كردند مردم در انقلاب خون دادندتا كه انها واقا زاده هايشان به جاي قبلي ها در كاخها زندكي كنند
    • حمیدی ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      0 0
      به نویسنده این مطلب عرض میکنم زمان ودوران امامت حضرت علی علیه السلام با دوران امامت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام تفاوت زیادی در رفاه مردم دارد همانطوریکه لباسهای ایشان همر رنگ وطراز عموم مردم بود لذا تفاوت امام خمینی رحمت اله علیه سال 57 با امام سال 67 تفاوتهای زیادی داشت واین را نباید تجمل گرائی دانست باید روح دوست داشتن امام را در دلهای خود زنده نگهداریم وبه دیگران منتقل کنیم